niedziela, 23 lipca 2017

Recenzja książki "Dwór cierni i róż"


Recenzja książki "Dwór cierni i róż"

Wszędzie o tej książce głośno. Czy zasłużyła na to?


Tytuł: Dwór cierni i róż
Autorka: Sarah J. Maas
Liczba stron: 524
Rok wydania: 2016
Wydawnictwo Uroboros
Gatunek: Fantasy

     Opis

Dziewiętnastoletnia Feyre jest łowczynią – musi polować, by wykarmić i utrzymać rodzinę. Podczas srogiej zimy zapuszcza się w poszukiwaniu zwierzyny coraz dalej, w pobliże muru, który oddziela ludzkie ziemie od Prythian – krainy zamieszkanej przez czarodziejskie istoty. To rasa obdarzonych magią i śmiertelnie niebezpiecznych stworzeń, która przed wiekami panowała nad światem.



Kiedy podczas polowania Feyre zabija ogromnego wilka, nie wie, że tak naprawdę strzela do faerie. Wkrótce w drzwiach jej chaty staje pochodzący z Wysokiego Rodu Tamlin, w postaci złowrogiej bestii, żądając zadośćuczynienia za ten czyn. Feyre musi wybrać – albo zginie w nierównej walce, albo uda się razem z Tamlinem do Prythian i spędzi tam resztę swoich dni.


Moja opinia
         
Na początku nie byłam przekonana do tej książki, ponieważ jakoś mi to nie grało, że jest na podstawie Pięknej i bestii myślałam, że wszystko będzie przesłodzone i płytkie...a tak nie było!
Świat wykreowany w tej książce jest naprawdę ciekawy i magiczny.Przez większość książki akcja rozgrywa się w Prythianie. Jest to kraina podzielona na 7 dworów, w których rządzą i mieszkają Fae. Są oni istotami podobnymi do ludzi tyle, że są więksi silniejsi i władają różnymi magicznymi zdolnościami.
Przez pierwszą część książki nie ma zbyt dużo akcji, ale już w drugiej jest jej na prawdę wiele(co nie znaczy, że pierwsza część jest nudna wręcz przeciwnie). Mimo,że początek był dla mnie trochę nudny, to czytało mi się ją bardzo szybko, ponieważ autorka pisze tak cudownym stylem przez który czyta się błyskawicznie. Uwielbiałam postać Feyry jest ona naprawdę mocną kobietą, która zrobi wszystko dla ukochanego czasem jest też kapryśna ale nie przeszkadzało mi to. Przechodząc do postaci Tamlina na początku również bardzo go polubiłam ale pod koniec książki był już dla mnie skreślony. Oczywiście jeszcze pod koniec książki pojawia się moje szczęście Rhysand, który chociaż w tym tomie jest złą osobą to i tak go polubiłam.


Książkę tą polecam osobą, które chcą sięgnąć po pozycje z naprawdę piękną historią i magiczną historią, w której można się zakochać tak jak to było w moim przypadku.
Ocena
9/10





16 komentarzy:

  1. Jesteś kolejną osobą, według której książka jednak w pewnym momencie się rozkręca, muszę w końcu po nią sięgnąć :)

    Pozdrawiam i zapraszam
    ver-reads.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Normalnie kocham tą serię <3 Drugi tom jeszcze lepszy, ciekawe jak wypadnie trzeci :D

    zabookowanyswiatpauli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem po lekturze drugiego tomu i uwielbiam z całego serca a trzeciego nie mogę się doczekać :D

      Usuń
  3. Czytałam i szczerze nienawidzę. Nie mam pojęcia, co ludzie widzą w Maas, jednak cieszę się, że dołączyłaś do grona jej zwolenników :)
    Pozdrawiam!
    Patty z bloga pattbooks.blogspot.com  

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Osobiście uwielbiam tą autorkę, ale każdy ma inny gust :D

      Usuń
  4. Czytalam dużo dobrego na temat tej serii i przyznam szczerze, ze bardzo bardzo chce ją przeczytać : )

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nigdy nie "ciągnęło" mnie do Szklanego tronu Sarah J.Maas. Uważam że to nie są do końca moje klimaty, więc kiedy pojawiła się kolejna seria tej autorki-,,Dwór cieni i róż" odrazu spisałam ją na straty. Jak teraz się przekonuję, być może zupełnie niepotrzebnie. Przekonałaś mnie, że jednak jest to pozycja warta uwagi. Na pewno po nią sięgnę :D
    Pozdrawiam i czekam na kolejne posty :D
    Julka z julyinthebookland.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę warto zapoznać się książkami pani Maas szczególnie z Dworami :) rówież pozdrawiam!

      Usuń
  6. Również mocno się zakochałam w tej serii. Mam słabość do wszystkiego co napisze Mass <3 Zostaje na dłużej! ^^
    https://podroozdokrainyksiazek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Ta seria jest wspaniała! Na mnie czeka już trzeci tom i mam nadzieję, że szybko uda mi się za niego zabrać :) Miałam podobne odczucia co do Tamlina. Początkowo go lubiłam, ale pod koniec książki mnie zawiódł

    SzumiąBooki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo chciałabym przeczytać trzeci tom po angielsku, ale nie jestem aż tak dobra :( Zazdroszczę :D

      Usuń
  8. Kolejna świetna recenzja!😍 Koniecznie dołączam te książki do listy MUST HAVE.
    Pozdrawiam,
    Laura z loreenbooklover.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń