poniedziałek, 16 października 2017

Recenzja książki "Dan-Sha-Ri"

Recenzja książki "Dan-Sha-Ri"

Ponad 3 000 000 sprzedanych egzemplarzy

Proste i szczęśliwe życie metodą Dan-Sha-Ri

Rewolucja w domu i moje nowe ja.

Autor:Yamashita Hideko
Tytuł:Dan-Sha-Ri
Liczba stron:184
Wydawnictwo Literackie

Każdy z nas ma przedmioty, które przekładamy w inne miejsce, ponieważ twierdzimy, że kiedyś nam się przydadzą, lecz te „kiedyś” nie przychodzi nigdy.



Metoda opiera się na trzech zasadach:

- niekupowanie nowych, niepotrzebnych nam rzeczy i zachowywanie tylko niezbędnych

- pozbywanie się niepotrzebnych przedmiotów

- rezygnacja z przywiązania do rzeczy, poznanie siebie i własnych potrzeb.




Zagłębiając się w treść tej książki, można powiedzieć, że jest to pewnego rodzaju kurs, który ma sprawić, abyśmy zaczęli dostrzegać, że ilość przedmiotów w naszym domu nas przytłacza, a nawet nie zdajemy sobie z tego sprawy. Wiele osób, gdy usłyszy słowo „sprzątanie” od razu myśli „obowiązek, nuda” a wcale tak nie jest. Powinniśmy posprzątać, aby się wyzwolić. To, co niepotrzebne wyrzuć. Przekładanie przedmiotów, których nie używamy (np. do pudełek) jest zbędne. Powinniśmy zapytać samych siebie czy te przedmioty są nam potrzebne.



Gdy będziesz stosować metode Dan-Sha-Ri sprzątanie nie będzie już tak częstą czynnością dzięki temu, że tych przedmiotów będziesz mieć naprawdę mało.


Książkę tą poleciłabym oczywiście osobą, które mają problem ze składowaniem przedmiotów. Myślę, że są duże szanse, aby ta książka pomogła wam z tym problemem.

Mi metoda ta nie dała zbyt wiele myśle, że to dlatego, ponieważ nie mam kłopotów z gromadzemiem przedmiotów.

Jedno jest pewne:książek nie wyrzucę nigdy! :D

6/10

Dziękuję za egzemplarz i zaufanie:

6 komentarzy:

  1. Odkąd pamiętam, uważałam że minimalizm i nie posiadanie olbrzymiej ilości rzeczy jest w cenie. No oprócz dobrych książek :) pamiętam jak po skończonych studiach i chyba po maturze zrobiłam w swoim pokoju generalny porządek i leciało wszystko jak leci. I nagle nie miałam co wsadzić na półki! Ale czy byłam niezadowolona?Nie! Ja byłam szczęśliwa, że nie mam bzdetów, które zagracają moja przestrzeń :)

    Pozdrawiam serdecznie!:)

    Paulina

    OdpowiedzUsuń
  2. Minimalizm to coś czego potrzebuję. Książki w stylu poradników bardzo mi się przydadzą, a "Dan-Sha-Ri" od dawna jest na mojej liście. Świetny post!

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie 💜

    Zaczytana Blondyna 😇

    OdpowiedzUsuń
  3. jeszcze nigdy nie czytałam takiej książki.Może być interesująca a po za tym mam trochę problem z zbieraniem (omijając książki). Miłego dnia
    Pozdrawiam
    Alaxoxo
    https://zaczytanyblog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli masz problem ze zbieraniem, to powinnaś sięgnąć po tę książkę ;)

      Usuń